Jak zvýšit zisky vašich webů

 Úvod / Základní informace / Jak zvýšit zisk

Pakliže to s vyděláváním peněz na provizích myslíte opravdu vážně a chcete se této činnosti věnovat naplno, ukážeme vám několik triků a uštědříme pár rad, jak ze svého webu můžete vyždímat maximum. Zapomeňte na všechny obecné rady typu „dej banner co nejvejš - to zabere“ nebo „dělej to nepřehledný, aby lidi nevěděli kam kliknout“. Bohužel, funguje to jen na velmi malou část návštěvníků a takový přístup dnes již nestačí. Návštěvníci webů se vyvíjejí, jsou opatrnější a dávají si pozor, kde se nacházejí, dokáží vizuálně oddělit reklamy od důležitého obsahu, umějí ovládat složité webové aplikace, orientují se v chytrých telefonech a chcete-li uspět, musíte tato fakta zohlednit. Zapomeňte na to, že reklamní banner sám o sobě něco prodá! Využívejte vždy co možná nejvíce provizních prvků, tedy textové odkazy, tlačítka, obrázkové odkazy a bannery - dohromady to funguje.

Předkládejte návštěvníkům to, co znají z jiných webů – přehledná, jasná a obsahově zajímavá stránka má větší šanci na úspěch než minimalistický web s několika větami. Důležité jsou aktualizace webu, zajímavé příspěvky a stále nový obsah. Vyhledávače dnes umějí rozpoznat „web hrůzy“ od obsahově bohaté stránky, kterou rádi protlačují nahoru. Pomineme-li tedy všechna obecná pravidla, která spadají spíše do hluboce pasivní formy propagace, resp. žádné propagace, pak se musíme zaměřit na ty aktivní. Velmi pozorně čtěte následující text a snažte se z něj vytěžit co možná nejvíc informací, které pak aplikujte na svůj web.

Zasáhněte cíl

Zhodnoťte své možnosti a najděte v první řadě tu správnou cílovou skupinu. Nedělejte propagaci v obecné rovině, snažte se vždy analyzovat cílovou skupinu a nabídnout jim konkrétní produkt. Budete-li nabízet produkt, do kterého se zákazník zamiluje, nebo který jistě využije, trefili jste se do černého a vaše snaha zcela jistě povede ke kýženým výsledkům.

Využívejte potenciál svého webu naplno

Ať už máte osobní stránky, klubový web, diskuzní fórum nebo zajímavou webovou prezentaci s vysokou návštěvností, vždy se dívejte na možnosti propagace ze strany návštěvníka. Nepřemýšlejte o tom, kde by se vám nejvíce líbily umístěné reklamní prvky, kde je to graficky nejvhodnější, ale umístěte je tam, kde je největší pravděpodobnost, že by na ně mohl návštěvník kliknout. Přemýšlejte, co návštěvníkovi nabízíte, co o něm víte, kdy a proč váš web navštěvuje a jak se po něm pohybuje. Využijte všech možností, co máte – jen tak se může zúročit vámi vložená práce.

1. Mám menší osobní web

Na velikosti nezáleží! Dejte lidem to, co hledají. U každé kampaně uvádíme úspěšnost a hledanost daného produktu. Budete-li pozorně číst a držet se dostupných informací, nemůžete neuspět. Vyberte si zajímavou kampaň, podívejte se do vyhledávačů na výsledky hledání, napište na svůj blog poutavou recenzi na propagované výrobky, do které vložíte emoce, rady, návody a doporučení. Při dostatečném počtu klíčových slov v textu a při správném prolinkování, obsadíte místo ve vyhledávačích. Nezapomeňte do textu také vložit dostatečný počet odkazů! Jak již bylo napsáno – bannery neprodávají, využívejte co nejvíce provizních prvků.

Není rozhodující, kde se ve vyhledávači nacházíte, díky linkbuildingu se vyšplháte - začněte se věnovat budování zpětných odkazů. Uvědomte si, že být na prvních místech ve vyhledávačích vám zvedne nejen náladu, ale i provize z prodeje. Nesoustřeďte se výhradně na silná klíčová slova s vysokou hledaností, na které se zcela jistě soustředí všichni silní hráči. Buďte chytří a hledejte taková klíčová slova, na které můžete bez větší snahy uspět. Soustřeďte se na kombinace klíčových slov, jejich délku a následně jejich hledanost. Pro jednoduchý příklad si vybereme klíčové slovo „hypotéka“. Zadáte-li jej do vyhledávače, uvidíte neskutečný zástup webů nabízejících hledaný produkt. Výsledky vyhledávače jsou tedy ve velké míře naprosto relevantní a obsadit první příčky fulltextového vyhledání s malým úsilím je téměř nemožné – stálo by to příliš mnoho energie, času a pravděpodobně i peněz. Podíváte-li se však na příbuzná klíčová slova a na jejich hledání, tak by se určitý prostor mohl najít. Klíčová slova jako „jak získat hypotéku“, „jak získat hypotéku na družstevní byt“ nebo „hypotéka bez registru“ už takový přetlak nemají - tato klíčová slova lze zcela jistě vhodně obsadit, a to rozhodně s menším úsilím.

2. Provozuji diskuzní fórum

Zamyslete se nad tématem a obsahem fóra a snažte se identifikovat cílovou skupinu vašich návštěvníků. Do relevantních příspěvků a vláken pak přidávejte reklamní prvky v podobě textů nebo jednoduchých odkazů. Dělejte to však poctivě, aby vaši návštěvníci neměli pocit, že je diskuzní fórum přeplněné stále stejnou, a pro ně nepotřebnou, reklamou – mějte na paměti, že vaši návštěvníci jsou na diskuzním fóru ze zcela jiných důvodů. Pakliže často reagujete na diskuzní příspěvky, nebo fórum jakkoliv moderujete, můžete využívat reklamních prvků „v podpisu“ - tato forma propagace téměř nikoho neobtěžuje a je možná i očekávaná. Takové formy propagace mohou ostatně využívat i vaši návštěvníci pro své produkty.

3. Mám velké množství registrovaných návštěvníků

Pakliže máte rozsáhlou databázi e-mailů, můžete z úspěchem využít mailové komunikace se svými návštěvníky. Dávejte reklamní prvky do podpisů automatických e-mailů, či své mailového komunikace. Sestavte a rozešlete reklamní newsletter. Z praxe víme, že je vždy vhodnější tyto věci dělat opakovaně, avšak dávejte velký pozor, aby vaše snažení nebylo chápáno jako spam, za který v České republice hrozí zbytečné pokuty. Nevnucujte své nabídky těm, kteří o ně nemají zájem a dávejte možnost jednoduchého odhlášení se z newsletterů. Pakliže nemáte souhlas návštěvníků se zasíláním newsletterů, nejprve o něj požádejte – je to velmi choulostivá záležitost, mnozí uživatelé chápou svůj e-mail jako jedno ze svých úplně nejvíc nejosobnějších dat, a proto svým neopatrným jednáním můžete napáchat také škodu. Budete-li však postupovat obezřetně a s rozvahou, nemůžete nic pokazit. Rozhodně nespěchejte!

4. Provozuji web s vysokou návštěvností

Na jedné straně to může být výhra, neboť při shodném tématu s propagovaným výrobkem můžete začít s aktivní propagací a velmi snadno vydělávat na provizích, na druhé straně to nemusí téměř nic znamenat a nezbyde vám, než nasadit bannery a čekat. Obě cesty jsou správné, jen ta jedna může vydělávat víc a mnohem rychleji. V obou případech je se zcela jistě vhodné použít techniky (mimo již zmiňovaných), které jsou tak říkajíc na hraně:

  • odkazy vložit jako položky horního menu
  • odkazy vizuálně upravit do podoby tlačítek
  • ve fotogaleriích nahradit určitý obrázek reklamou (odkazem)
  • vizuálně stejné odkazy přidat do výsledků vyhledávání
  • v katalogovém výpisu upřednostňovat partnerské odkazy

Nebojte se otestovat všechny možnosti a zkusit partnerské odkazy vložit do ovládacích nebo navigačních prvků webu. Nezapomínejte však tyto plochy označit jako reklamní – nemusí to být na první pohled patrné, avšak nemělo by to mást návštěvníky. Nevnucujte jim nic, co by sami nechtěli udělat, avšak na druhou stranu se snažte vytěžit maximum z vysoké návštěvnosti svého webu a směrujte návštěvníky tak, aby byli přesvědčeni, že kliknutí na reklamu je to, co sami chtěli. Podaří-li se vám najít vhodnou rovnováhu, může být takový web zlatý důl.

5. Nemám vhodný web, ale vložím do propagace peníze

Je mnoho partnerů, kteří zastávají názor, že vložením peněz do aktivní propagace mohou pouze vydělat. Může to být pravda, ale i nemusí. Z dlouhodobého hlediska se tato možnost jeví spíše jako nahodilá forma zisku, než jako aktivní výdělek na provizích, přesto je velmi častou formou propagace. V podstatě těžíte z pasivní znalosti značky a z výsledků jejího hledání. Pakliže patříte mezi takové partnery, můžete využívat rozličné formy PPC reklam, nákupu variant překlepových domén s možným type-in trafficem, které přes partnerský odkaz směrujete na cílovou stránku nebo produkt a případně na směrovou překlepovou doménu ještě nasadíte remarketingový kód pro další zobrazování PPC reklam. Je mnoho variant jak vnutit provizní cookie do počítače návštěvníka, avšak ani jedna nemusí nutně vést k požadovanému zisku.

V této formě propagace je také velmi oblíbené nakupovat bannery a PR články na různých jiných webech - bannery a odkazy z PR článků samozřejmě nasměrujete přes svůj partnerský kód. Výhodou je, že rychle zasáhnete velké množství potencionálních zákazníků, ze kterých získáte provizi, nevýhodou je, že si příliš nemůžete vybírat cílovou skupinu a může se stát, že vaše snažení bude střelbou naslepo. V případě PR článků je hodnota odkazu trvalá - články jsou ve většině případů umístěny na webech natrvalo. Pro nákup bannerů a PR článků existuje na českém internetu poměrně značné množství webů a diskuzních fór. Stačí se porozhlédnout.

Nepodvádějte!

Nesnažte se z návštěvníků dělat hlupáky a neslibujte nesmysly – předkládejte jim výhradně pravdivé informace. Nepoužívejte falešné reklamní vizuály nebo různá modifikovaná přesměrování či skryté partnerské odkazy. Nepoužívejte vyskakovací okna nebo jiné prvky, které by hned na první pohled připomínaly reklamu – návštěvníci je beztak budou zavírat a k nákupu, a tedy i zisku provize z něj, nemusí dojít. Zkrátka nedělejte nic, z čeho by mohl mít návštěvník špatný pocit nebo co by mělo negativní dopad na vaše snažení. Pouze relevantní informace, trpělivost, správné načasování a dobře zvolená strategie vám začnou vydělávat peníze.

Sociální sítě využívejte, ne zneužívejte

Máte hodně přátel na Facebooku? Máte tisíce fanoušků na své facebookové stránce? A co followeři na Twitteru – těch máte také dostatek? Jste aktivně zapojeni do jiných sociálních sítí, kde máte také širokou základnu? Využijte i tuto masu lidí a nabídněte jim zajímavou formou svůj partnerský odkaz - např. jistou formou doporučení nákupu nebo pochvalením zakoupeného výrobku. Opět i zde platí, že budete-li k této propagaci přistupovat s rozvahou a nebudete zběsile spamovat, můžete jen získat. Nezapomínejte, že vaše aktivity na sociálních sítích vám může její provozovatel velmi jednoduše zakázat, fanoušci ji mohou jedním kliknutím definitivně skrýt nebo se z odběru příspěvků mohou velmi snadno odhlásit.

Věříme, že jste v některé části tohoto textu našli i sami sebe, svůj projekt, své možnosti. Těšíme se, že najdete chuť k aktivní propagaci partnerského programu Affinito, díky které se zvýší zisky z vašeho webu. Držíme vám palce; buďte úspěšní!